2013 del 1

Som utlovad, större viktigare grejer 2013 del 1:
 
Även om detta började 2011 så fortsatte the förändra mitt liv till denna dagen, men det var inte förrän i år som jag verkligen insåg hur stort det egentligen var och hur står påverkan valet jag gjorde för 2 år sen hade gjort. Jag vet att jag har skrivit om detta innan, men det är värt att tas upp igen.
 
Jag fick göra skillnad. Och inte bara genom att stå vid folks sida och prata om problem de hade, men att stå på scen inför 1200 ungdomar och prata om ett vanligt problem, självmordstankar. Jag gick inte upp på scen i vetskap av att någon jag kände där hade dessa problem, men jag insåg att det var oavsett något jag ville göra.
 
Effekten av detta val blev stort, inte bara i mitt liv men hos andra. Även om många personer som har kommit till mig har stått ut och totalt förändrat mitt liv så har varje individ som kommit fram till mig och sagt till mig att de orden jag sa var ord som de behövde höra. Och de orden var allt jag någonsin behövt.
 
Att få göra skillnad på en scen och vända liv, åka på volontärresor eller på lång sikt förändra vänners liv genom att bara vara där och dra fram goda sidor hos folk är det största i mitt liv. Att få höra att jag BEHÖVS eller att jag ör en förebild, betyder så mycket mer för mig än alla komplimanger som finns. Och i år har jag fått känna det, på riktigt! 
 
Liksom alla år så hade detta sina bra och dåliga stunder, men allt det som har varit bra har varit så mycket bättre än det som har var dåligt. Och har det varit tufft så har jag blivit påmind om hur mycket mer glädje är värt.
 
2013 var fantatiskt, men 2014 blir nog något alldeles extra!


Kommentarer
Linnea

Så fint skrivet Emilia och ja, du är en förebild för mig!! <3 <3

Svar: Du är en sjukt fantastisk människa, det måste jag säga! Tack för att du har hjälpt mig att göra detta året helt fantastiskt! <3
Emilia Andersson

2013-12-26 @ 13:13:32
URL: http://linnealinita.forme.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0