Lycka från mitt perspektiv

Inte nämnt så många gånger på den bloggen om saker jag brinner för jag har alltid tänkt att varför skulle folk bry sig om vad jag intresserar mig för? Många som känner mig tvingas höra ändå, så därför är det inte nämnt här. Så ogillar ni sagan om ringen väldigt mycket så kan ni sluta läsa nu :)
 
När jag var liten, kanske 7-8 år, så såg jag på Sagan Om Ringen för första gången. Jag satt bredvid pappa och majoriteten av tiden så försökte han hålla för mina ögon eftersom alla scener inte precis gjorda för att bli sedda av barn. Men jag kollade med fingrarna så gott jag kunde och jag slutade nog aldrig titta sen dess.
Tiden gick och eftersom vi ägde boxen med alla filmer så blev det endel tittande när man var sjuk, uttråkad eller helt enkelt sugen. Jag mötte för första gången 2011 personer med samma intresse och så började maratonen och jag introducerades till extented version, det blev ännu mer kollande efter det. Det var som ha hela sin genre i en trilogi, det var en fiktiv värld där allt var lite bättre och där jag kunde landa i en värld som då var kaos.
 
(Och nej! Jag har inte läst lotr-böckerna. Skjut mig! Jag ska, jag ska! Klarar bara inte av att studera och läsa skönlitteratur samtidigt, det är sån jag är)
 
Jag kan sitta på internet i timmar och kollar upp fakta som egentligen ingen jag för tillfället har kontakt med bryr sig särskilt mycket om. Släktträd, citering, fail, bakgrundshistorier och teorier är inget som man imponerar någon med, något jag lärt mig men inte bryr mig om. 
Varför jag nämner detta? För det är en del av min vardag, del av mig, känns det som. Jag köper onödigt dyra kläder, smycken, böcker och annat som är relaterat till sagan om ringen, för jag älskar det. Det gör mig lycklig, liksom att åka skidor. Och egentligen är det inte konstigare än så, ett intresse som ger mig lycka, det är bara inte accepterat av samhället att filmer som sagan om ringen, twilight eller andra icke-realistfilmer får förändra liv och ge lycka. 
 
Men igår när jag var på nattpremiären till Hobbiten 2 - vilket var bland de bästa filmerna jag någonsin sett (JA JAG HAR LÄST HOBBITEN) så kände jag ren lycka, att lyssna på soundtracket och läsa skådespelarnas kommentarer i tidning som handlar om Hobbiten 2 på bussen till skolan gör mig glad och intresserar mig.
 
Så om ni ogillar denna genren och jag glatt försöker prata om detta så låtsas va intresserade, eller ta intresse. För detta betyder lika mycket för mig som t.ex. en sport för någon, eller musik för en annan. Så ni får genomlida lite onödig fakta, lite citering, några teorier o.s.v. 
 
Respektera mig så respekterar jag er. Puss


Kommentarer
Anna

Jaha. Ja, jag tycker att du är underbar


(tihi)

Svar: du också :D
Emilia Andersson

2013-12-12 @ 17:32:01
URL: http://spacyhead.blogg.se
Frida

Emilia du har mig! Vi kör midnattspremiär tillsammans nästa år, och cosplayar med gråa mantlar lockigt hår och allt haha!!

Svar: LÄTT!!!!!!!!!!!!!!
Emilia Andersson

2013-12-15 @ 23:25:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0