"Män vill ha kött, hundar vill ha ben"

 
Det är inte i närheten av ok enligt mig. Jag fattar poängen, att hon till vänster räknas som plus size är löjligt, hon ser hälsosam ut, hur vacker som helst. Hon till vänster föreställer en model som är aningen för smal. Vad man vill säga med detta är att det är att föredra att vara hälosam, istället för svältande beniga tjejer. En åsikt jag respekterar och hyllar, man ska försöka leva hälsosamt, istället för att sluta äta för att få känna sig vacker och respekterad. Men sättet som detta formuleras på är så jävla respektlöst!
 
Man ska inte trycka ner en människa för att hylla en annan, det finns inga MEN i detta. För jag fattar att majoriteten har preferensen hälsosam och inte benig, men glöm aldrig att tjejen till höger är en människa också. Man ska inte uppmuntra ett självdestruktivt beteende, om det nu är fallet hos henne, men lägga ut argumentet om att hälsa är vackert på det här sättet är respektlöst.
De kunde tagit bort "I know which of these two I prefer.." och bilden till vänster och jag glatt mig som alla andra.
 
Jag är smal, jag äter, tränar, sover och lever hälsosamt. Många år av mitt liv spenderade jag på soffan med otroliga mängder chips, godis och läsk, varje helg. Men jag var fortfarande väldigt underviktig. Jag har alltid varit tanig, oacceptabelt BMI och dotter till sjukt oroliga föräldrar. Men jag har levt extremt hälsosamt, och jag har haft perioder då jag ätit onyttigt flera dagar i veckan, men jag var fortfarande liten.
Detta säger jag inte för att skryta om en god ämnesomsättning, utan säga att jag får nästan dagligen höra att "Män vill ha kött, hundar vill ha ben", att vara smal inte är acceptabelt osv osv.
 
Jag tänker härmed påstå att säga att någon är äcklig för att hen är smal, är lika illa som säga samma sak till någon som är överviktig. För det gör lika ont, båda är människor fast i en kropp som inte alltid är enkel att förändra. Så snälla, nästa gång ni vill framföra budskapet om det positiva i en hälsosam livsstil, försök att undvika att trycka ner andra människor när ni håller på.
 
Mvh / "Hon till höger"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0