20 dagar av frågor - Dag 5

5. Vilket djur anser du att vi klarar oss utan och därmed kan utplåna från jordklotet?
 
Jag gjorde lite checkning på denna ifall jag skulle sabba någon balans på jorden, men jag kan stolt säga att jag om jag hade chansen så skulle utan tvekan förgöra maneterna från världen. Deras poäng är att föröka sig och ge mig dåliga erfarenheter av att bada i havet som t.ex. när min kusin bestämde sig för att lägga några stycken på mig när jag solade (damn you) eller när jag grävde en grop, letade upp alla maneter jag kunde hitta och la i dem i hålet. När det var gjort la jag sand över, glömde dock bort att jag gjorde detta och trillade ner i hålet (bläää).
 
Min slutsats är att de ska bort bort bort, myggor och sjöborror också helst, men myggor håller i en del av ekosystemet och sjöborror är få och inte så vanliga Sverige, så inte lika aktuellt behov :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0