FUCK SUMMER

Insett att jag inte är en sommarperson, kanske för att jag inte har samma relation till solen som alla andra tycks ha då de blir bruna och vackra.. själv får jag mörkare och fler fräknar och mellan alla dessa prickar så blir jag bränd och allt svider och gör ont. Har därför lärt mig att vara ute är överskattat på sommaren av den anledningen att det är fint väder. Jag är givetvis lika pepp som vem som helst om man har planerat en aktivitet ute, picknick eller vad som. Men av någon anledning ska jag skämmas för att jag håller mig inne på sommaren, jag ser blek och tråkig ut, (vilket jag uppenbarligen skulle vara om jag vad ute och solade också) och mest av allt är så är jag tydligen tråkig också. Trams!
 
Varför ska jag behöva bli osäker och ledsen över min ljusa ton när jag inte har någon som helst kontroll över mitt pigment? Eller att jag blir så fruktansvärt uttråkad av att bara ligga på strand, då tar jag hellre en promenad eller badar (vilket jag inte gjort i år heller). Tycker resten av världen kan skämmas när ni sitter inne på vintern med snö utanför fönstret och klagar på kylan. Vintern är min tid, min lycka och mitt pigment är samma som alla andra.
 
FUCK SOMMAREN! 
 
 


Kommentarer
Emma

Men sötnos, det är ju helt bedårande med fräknar. Sedan är du alltid lika söt, oavsett årstid!

Svar: Haha tacktack, hade varit kul att få bli lite brun ibland dock :)
Emilia Andersson

2013-07-23 @ 17:31:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0