Rysslands äckliga nazistpolitik

Efter att ha bott borta större delen av sommaren så är jag lite osäker på hur uppdaterad jag är, men jag har en känsla av detta är riktigt relevant. Om ni känner mig eller läst min blogg länge eller ev. min gamla så vet ni hur mycket jag är emot homofobi. Egentligen är jag emot hat generellt, men starkast hat känner jag nog mot de som går emot folks sexualitet. Så jag tänker sprida ordet för att få er reagera, något måste ju göras!
 
Så, i Ryssland faller systemet och ingen verkar göra något. Jag har läst på lite för att ge er exempel om hur stört detta är! 
Homofober raggar upp andra män (för uppenbarligen så är lesbiska inte samma problem) med falska identiteter på dejtingsidor. När de bestämmer möte så kidnappar de männen, binder dem och och torterar och förnedrar dem helt offentligt. Ett ex. är att de dränker dem i sitt eget urin. Allt detta spelar också in och läggs ut på internet och skickas runt som hot till alla och ligger öppet för den som vill se. Jag tänker för er skull inte länka någon video för ni vill nog inte se den och vill ni det så får ni leta upp den själv. 
 
Man kan tänka sig att alla anmälningar som kommer in kan kommer göra någon slags skillnad. Men icke! Inte ens den ökade siffran på självmord hos de homosexuella får någon person med makt att reagera, alls! Killen som det oftast skämtas om på internet, Vladimir Putin; Rysslands president, är inget skämt. För inte längesen skrev han på en lag som gör homosexuell propaganda olaglig, alltså öppen homosexuallitet. Det gäller inte bara för medborgare, men ett homosexuellt turistpar skulle få 15 dagar i häkte innan avvisning samt en rejäl böter på 395000 svenska kr. Och nåde turisterna om de har lagt upp på facebook eller tweetat öppet om sin läggning...
 
Medan stora delar av världen förespråkar en könslös äktenskapslagstiftning så väljer Vladimir Putin på att heja på de monster som våldtar, torterar, förnedrar och mördar homosexuella. Jag kokar, skriker; så jäkla förbannad! Må han dö på samma sätt som de han har plågat. Åt helvete med den mannen!
 
Mer info finns att komma åt lätt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17200178.ab
http://rickardsoderberg.se/wp/2013/07/gor-skillnad-eller-avga/


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0