100-dagars-dieten

Jag tänkte att jag i brist på inspiration skulle skriva lite om ett mini-projekt jag håller på med just nu. Det går runt en grej på internet, inte jättestor, men tillräckligt för att jag ska höra om den, som heter 100-dagars-dieten. Missförstå mig inte när jag säger det för jag tycker inte att man ska banta och jag är liten så det räcker. Men hela grejen går ut på att träna regelbundet och äta så nyttigt det bara går. Det började när det var 100 dagar kvar till sommarlovet, men det är inte försent att hänga på.
 
Jag har alltså slutat äta godis, chips, läsk och annat och jag trivs väldigt bra med det. Jag googlade runt och har hittat så otroligt mycket goda och nyttiga efterätter. Jag mår mycket bättre, inte bara under tiden jag äter utan också efter. Jag är piggare och gladare och mer motiverad. Det handlar inte för mig om att förlora kilon, utan att hitta någon slags hälsosam balans i mitt liv där jag mår bra i kropp och själ (klyyyscha).
 
Det är självklart inte fel med att unna sig, jag ska erkänna att jag har ätit två bullar, jag är rädd för vad som händer om man går emot mormor när hon ger ut kakor osv...
 


Kommentarer
Sara

det är bra themilia! ska själv börja IMORGON hade jag tänkt. måste bli snygg till sommaren 2013 ;)

Svar: KALAS!!!
Emilia Andersson

2013-03-11 @ 18:31:00
URL: http://photosphere.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0