Hej jag heter Emilia

Jag vill verkligen bryta mig loss från alla stämplar folk har satt på mig. Jag vill inte va tjejen som går att placera i ett fack, jag vill vara tjejen som får ett eget för hon inte passar in bland de andra. Jag orkar inte vara tjejen som folk ogillar så enkelt eller tjejen som inte vågar. Jag vill bli fri, börja om, presentera mig för alla som fortfarande har en felaktig bild av mig eller förklara för folk varför jag beter mig som jag gör.
Jag är så trött på all skit jag får, för jag må inte va perfekt, men jag är inte "äcklig" heller. Jag gör så gott jag kan och även om det inte räcker till samhällets krav så måste det få räcka till för att bli älskad.
Jag avskyr att bli kallad för pryd eller slampig. Eller den trasiga. 
Jag är trött på att anses vara trög. Visst, ibland säger jag saker utan att tänka och då blir det fel, men det gör mig inte mindre smart. Jag har inte toppbetyg eller jättebra på kemi, fysik eller biologi, eller matte, vilket tydligen är kreterierna för att vara smart nuförtiden. 
 
Jag vill få en ny chans att visa människor vem jag är, vad jag kan ge och vad jag står för.
Fuck alla stämplar, jag är Emilia Andersson, varken mer eller mindre och det räcker.
 


Kommentarer
Anna

Ey, yo. Du är bra som du är. yeye

Svar: DU med baby , saknar dig <3
Emilia Andersson

2013-03-30 @ 14:31:51
URL: http://spacyhead.blogg.se
Emma the queen

Du är bästa moroten jag känner!
Ha en bra semester :)<3

Svar: Tack så mycket kära du <3
Emilia Andersson

2013-03-31 @ 00:43:17
Klara

Hej Emilia !!

Jag tycker om dig precis som du är :))

Svar: Du är inte så dum du själv!!
Emilia Andersson

2013-04-01 @ 21:28:57
Emma W

Emilia, jag har känt dig ganska länge nu (skulle jag vilja säga i alla fall, även om vi inte pratar dagligen längre). På denna tiden har du i alla fall inspirerat mig så otroligt mycket, bara genom att vara dig själv. Du verkar liksom alltid gå din egen väg och du följer ditt hjärta. Smart? Ambitiös? Smal? Allt det där är bara ord. Fuck ord, säger jag då! Du är Emilia, en alldeles fantastisk individ och precis som du säger så behöver du inte sättas i något fack. Glöm aldrig det, tveka inte ens. Du är bra precis som du är. PUSS!

Svar: Åh så fin du är! Tack käraste vännen <3
Emilia Andersson

2013-04-11 @ 15:14:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0