Aldrig tacksam, bara förlåtande

Blablablabla jag suger på att uppdatera, så om du dragit, trist, men förståeligt. Är du kvar, fantastiskt, du kan få ännu en gång höra mig klaga på världen vi lever i. Wiho!
 
Läste nyss ett lååångt inlägg på facebook om en tjej som tidigare varit tjock och därför mått dåligt, blivit mobbad men sen gick ner i vikt (tror jag) och mådde bättre, hon var tacksam för alla som varit en del av hennes liv, mobbare som vänner, för de gjorde vem hon var idag! Trevlig historia, hon fick massa uppmuntran och jag kan nog va bland de få som verkligen inte förstod hur kunde se det på det sättet.
 
Mitt liv har inte varit det värsta, men det har helt klart varit jobbigt. Jag har blivit mobbad i skolan, förnedrad och avskydd av släkt, misshandlad, bedragen, lämnad, psykiskt sjuk, hotad osv. Jag har också haft fantastiska år, bra vänner och en familj som gör så gott de kan för att hjälpa mig. Idag mår jag bra, riktigt jäkla bra. Och visst är det på grund hur folk har behandlat mig och hur de är idag. Alla människor jag möter formar mig och visst skulle jag kunna känna tacksamhet med inför alla eftersom jag idag är en person är nöjd med att vara just mig. Men nej. Jag kommer aldrig någonsin tacka killen som lovade mig att han hade känslor för mig och sen misshandlade mig. Jag kommer aldrig känna tacksamhet till de personerna som mobbade mig. Kommer aldrig uppskatta att min släkt behandlat mig som skit de senaste åren. 
 
Nej. Tacksamhet går till de personerna som funnits i mitt liv som stöd, de som alltid varit där och de som kom igår. De människorna som hjälpte mig, stärkte mig och lyfte upp mig från marken där folk fortstatte sparka. 
Hur mycket jag än älskar mig själv idag, så kommer jag aldrig så tacksamhetskuld till alla människorna som behandlat mig som sämre människa, men jag kan förlåta dem, gå vidare och släppa hatet.


Kommentarer
Emma

Jag har alltid beundrat dig över din klokhet, över hur du kan se livet på det sättet du gör. Du är så himla fin och bra Emilia! Fortsätt vara den du är så kommer du gå så himla långt!

Svar: Åh va fin du är! Tack så mycket!!
Emilia Andersson

2013-10-11 @ 13:08:30
Klara

Du är nog banne mig en av de starkaste personer jag känner ! Så säker och som Emma sa klok ! EMILIA FOR PRESIDENT!

Svar: Haha så söt du är! Tack <3
Emilia Andersson

2013-10-13 @ 12:20:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0