Drömmar #2

Jag kommer ihåg en gång när jag satt med grupp vänner och frågan kom vad vi drömde att framtiden skulle bli. Detta var några år sen, så då visste jag inte att jag skulle drömma om Kanada (eller Norge), hur jag ville ha det familjevis (vilket fortfarande är lite av ett frågetecken, brukar inte tänka på det) osv. Men det var något jag var säker på så jag svarade:
 
"Jag vet att jag vill göra skillnad i folks liv. Jag vill inte vara en person som kom och gick obemärkt hos de människor jag möter, jag vill bli ihågkommen för jag sa eller gjorde något som hjälpte eller ändrade den personens liv. Det behöver inte vara livsförändrande, men jag vill bli ihågkommen som en person som inte bara va kul att hänga med, men som gjorde livet lite lättare att leva."
 
Innan jag sa det så hade jag erfarenheter av det, små och stora skalor. Jag bröt mig en gång i en väns hus och stoppade "hen" att ta livet av sig, andra gånger var det bara sitta och prata om livet och berätta varför livet var gött. Men jag tänkte inte så mycket på det, för det var ingen som sa att jag gjorde skillnad, jag fick bara tänka sig själv att jag gjorde det.
 
Samma kväll som jag satt där och pratade med gruppen så ställde jag mig på en scen och pratade om mitt liv och varför livet blir bättre. Jag visste inte att livet skulle bli sämre efter det, men det blev bra igen efter det också, turligt nog! Och jag hade ingen aning om vilka människor jag skulle möta efter det. Jag fick mycket skit för det, men jag fick såååå mycket kärlek. Jag har kommit i kontakt med underbara och starka människor som säger att JAG GJORDE SKILLNAD och det är så jäkla coolt! Jag inser att vad jag svarade då var så rätt, för det finns ingen bättre känsla än att känna att man spelat roll, att mina val var väl valda och jag gjorde nått bra för någon annan. För mig är det lycka! 
 
Så till alla er som har sagt det till mig, i samband med mitt föredrag eller inte, ni gör min dröm till verklighet! TACK!
 
Arkivet är sämst


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0