Stooooorm

Jag trivs i stormar. Det kanske är för att jag är van vid evigt kaos. När livet blir för stilla så blir jag lite uttråkad. Så gårdagens storm var ganska trevlig att va i. Jag bjöd hem några vänner för att kolla på film, men eftersom strömmen gick så tände vi ljus över hela huset och spelade spel. Det var något speciellt att ta stearinljus för att leta upp filtar och annat istället för ficklampan som erbjöds. Att gå runt i rummen och leta efter de mest nödvändiga sakerna man kunde ha i vardagsrummet där vi befann oss.
 
Jag och två kompisar tog en promenad till Shell för att hyra film, men när strömmen gick i affären (samt gatulyktorna) och alla maskiner började pipa så kändes det lite löjligt att vi gått ut storm för det syftet, så vi gick hem. Vi tog senare en liten promenad runt kvarteret för att lyfta bort stora grenar som fallit på vägen och kolla in hur läget såg ut: några staket var nere och en flaggstång såg oroväckande böjd ut. Vilket fick oss att börja springa, och prova aldrig springa på öppna fält i medvind under storm. Det tog ett tag innan jag lyckades stanna haha :)
 
Jag lekte lite på en lektplats innan vi gick hem, bakade chockladbollar och spelade spel. När strömmen kom tillbaks så satte vi igång första sagan om ringen filmen tills vi däckade. Mysigt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0