Lite om mitt jobb

Om inte titeln inte redan talar för sig själv så tänkte jag berätta att dagens inlägg kommer handla om mitt jobb: bajs på jobbet. Så är ni känsliga så sluta läs!
 
Jag har jobbar i städet på Gullbrannagården i lite över 2 år nu. Det är en camping i högsta klass och innan pool var ett krav för att räknas som 5-stjärning så var vi just det. Det är fräscht, trevligt och har allt (utan en pool).
Men bakom detta så finns det såå mycket att berätta, innan folk når toaletterna och andra utrymmen så ser jag till att allt är fint nog för gästerna att komma. Vilket är tur!
 
Förra året så kom det en gäst som för oss fortfarande är okänd, men gick under namnet Bajsterroristen. Minst två gångar om dagen så gick ett larm om bajs på väggarna vilket gjorde att vi i städet fick släppa vad vi gjorde och städa upp. Det tog lång tid, det luktade förjävligt och varje gång telefonen blev man livrädd! Äckligt?
Det läskigaste i detta är hur avtrubbad jag har blivit, för nästan varje pass jag tar så möter jag en toalett där bajs finns där det inte borde finnas. Det har gått så långt att jag börjar bli på riktigt orolig för gästernas hälsa!
 
Idag möttes jag av en toalett som var dränkt i diarré, men inte bara toan utan också golv och väggar. Efter att totalt sanerat den så gick jag vidare med dagen. Sista toaletten jag gick in i hade en eeenorm hög på golvet UNDER toan vilket får mig fundera på hur sjukt ansträngande det måste varit att ens fått dit det. Men detta är vanligt för mig, bajs under handfat, i pisoarer, golv, duschar eller sanitetspåsar är inte hela världen längre vilket i sig också är hyffsat oroväckande.
 
Gullbranna är inget äckligt ställe, jag älskar mitt jobb och frågar du vilken annan städerska som helst så kommer de instämma om det är fräscht. Det är nämligen känt att om det finns en äcklig toa så är det nästan garanterat att jag kommer få städa den. Det har gått så pass långt att mina kollegor inte vågar städa toaletter som jag "valt" att städa om jag får för mig att byta.
 
Så det är väl bara min tur, mitt skitliv, mitt skitjobb!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0